کاهش وزن با عمل لاغری چگونه باروری را افزایش می‌دهد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 21 فروردين 1401
بازدید : 195
نویسنده : mozhgan

وزن ایده آل برای باروری چقدر است؟

وزن سالم یا ایده آل هنگام افزایش باروری بسیار مهم است و شاخص توده بدنی یا BMI معیاری است که برای تعیین این امر به شدت برایمان سودمند خواهد بود. بر اساس فاکتورهایی مانند قد، وزن، سن و همچنین جنسیت، شاخص توده بدنی بین ۱۹ تا ۲۵ بهترین بی ام آیی است که باروری را افزایش میدهد. زیرا اگر شاخص توده بدنی شما در این محدوده باشد یعنی شما در وزن ایده آلی قرار دارید و به راحتی میتوانید اقدام به فرزندآوری کنید. BMI بین ۲۵ تا ۳۰ نشان می دهد که اضافه وزن دارید، در حالی که BMI 30 یا بیشتر نشان دهنده چاقی است و بارداری در این محدوده نه تنها بسیار دشوار است بلکه احتمال شکست بارداری را نیز افزایش میدهد.

بیشتربخوانید... عوارض عمل اسلیو معده

کاهش شاخص توده بدنی مساوی با افزایش باروری

بالا بودن شاخص توده بدنی (حتی بیشتر از ۳۵ یا ۴۰) میتواند نه تنها باعث نازایی در خانم ها شود بلکه روی باروری مردان نیز تاثیر میگذارد. اما خبر خوب  این است که حتی با کاهش ۵ درصد از اضافه وزن خود می توان شانس بارداری را به شدت افزایش داد.

کاهش وزن و سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

 سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع در میان زنان است که باعث ناباوری میشود. زیرا تخمدان ها به جای اینکه مبدا باوری باشند عملا تحت تاثیر انواع کیست های ریز  و درشت کارایی خود را از دست میدهند. اضافه وزن و ابتلاء یا تشدید سندروم تخمدان پلی کیستیک با هم ارتباط مستقمی دارند. افزایش وزن و چاقی میتواند احتمال ابتلاء و همچنین شدت این سندورم را افزایش دهد. و برعکس، کاهش وزن نیز نقش به سزایی در کاهش این بیماری دارد.

تاثیر چاقی شدید بر هورمونهای مرتبط با بارداری

چاقی مفرط در مردان منجر به کاهش سطح تستوسترون و همچنین گلوبولین می شود که هورمونهای جنسی را بهم متصل می کند. کاهش سطح مهارکننده های B و هورمون تحریک کننده فولیکول نیز در اثر چاقی ایجاد می شود. همه این موارد می تواند به کیفیت اسپرم آسیب بزند و تعداد آن ها را کاهش دهد که به نوبه خود باعث ناباروری یا کاهش سطح باروری در مردان میشود.

بیشتربخوانید... کالری چیست

درمان چاقی مفرط با عمل جراحی چاقی و افزایش باروری

اگر تنها چند کیلو اضافه وزن دارید با داشتن یک رژیم لاغری ساده و ورزش کردن میتوانید پیش از بارداری لاغر کنید و وارد یک دوره سالم حاملگی شوید. با این کار شانس باروری خود را به شدت افزایش میدهید. اما اگر شاخص توده بدنی شما ۳۵ به بالا است بهتر است که تا پیش از لاغری اقدام به بارداری نکنید. داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط خطرناک است و به این ساگی ها نمیتوان آن را درمان کرد و یا اقدام به لاغری کرد. یکی از راه ها لاغری برای این افراد کمک گرفتن از یک متخصص جراحی لاغری خوب است.

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن و افزایش باروری

جراح لاغری با کمک روش های زیر به شما کمک میکند تا طی یک دوره معقول وزن کم کنید و با لاغری به سمت فرزند آوری بروید. مهترین و شناخته شده ترین روش های عمل جراحی لاغری عبارتند از:

  • عمل اسلیو معده
  • ·         عمل جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری بای پس روده
  • جراحی ساسی معده
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده
  • و ….

 





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com